http://emana.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
لینک های مفید

عقد و عروسی در ماه های محرم و صفر حرام است؟

یکی از سنت های معروف و پسندیده در کشور ما این است که در دو ماه محرم و صفر به احترام اینکه این دو ماه، ماه های حزن و اندوه اهل بیت علیهم السلام است، مردم از کارهایی که بیانگر شادی و سرور هستند خودداری می کنند.

عقد و عروسی در ماه های محرم و صفر حرام است؟

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 91/10/13 ] [ 7:23 صبح ] [ حسین شبیری ] [ نظرات () ]

 

بابانوئل» افسانه ای است که به قدیسی در سده های اول میلادی بر می گردد. قدیسی که در زمان زندگیش با کارهای خیرش زبانزد همشهری هایش بود و بعد به افسانه بابانوئل تبدیل شد. بابانوئل امروزی تغییر شکل یافته اسقف متعصبی از جنوب ترکیه است که دماغی شکسته و اعصابی ضعیف و دلی چون دریا داشت. این اسقف «نیکولاس» یا «نیکولا» بود. نیکولاس 1700 سال پیش در ساحل جنوبی ترکیه امروزی، در شهر باستانی « مایرا»، به دنیا آمد؛ جایی که کارهای خیر نیکولا سر زبان ها افتاد و بعدها به صورت مراسم کریسمس رواج پیدا کرد. این گونه بود که افسانه بابانوئل زاده 1700 سال پیش، در دور افتاده ترین گوشه امپراتوری روم، شد.  نیکولا در همان خردسالی پدر و مادرش را از دست داد و ثروت زیادی به ارث برد. او با ثروتش به فقرا کمک می کرد . مورخان می گویند وقتی نیکولا به ایتالیا رفته بود متوجه شد مردی فقیر که هیچ پولی برای عروسی سه دخترش نداشت می خواهد آنها بفروشد. او تصمیم گرفت که به این خانواده کمک کند. نیکولا دو شب از پنجره دو کیسه سکه به داخل خانه آنها انداخت، اما شب سوم پنجره بسته بود و او مجبور شد از راه دودکش کیسه سکه را به داخل خانه بیندازد. پس از درگذشت او، تعدادی از کشیشان هدیه دادن به بچه ها را ادامه دادند و این سنت حفظ شد. نیکولا، بر خلاف نیکوکاری هایش و بر خلاف آنچه در چهره بابانوئل امروز دیده می شود، مردی خوش اخلاق و خندان نبود. کتک کاری نیکولا با اسقف همزمان خودش موضوع چندین نقاشی در قرون وسطی بوده است. از استخوانهایی که از نیکولا باقی مانده است و امروز در زیارتگاهی در شهر «باری» در جنوب شرقی ایتالیا نگهداری می شود، آثار شکستگی روی صورتش دیده می شود که نشان می دهد نیکولا در طول زندگیش دعواها و زد و خوردهای زیادی داشته است. افسانه نیکولای قدیس بتدریج تغییر شکل داد و تصویری که از وی در نقاشیها کشیده می شد دیگر از حالت قدیس خارج بود. نقاشان در قرن 18م نیکولای قدیس را به شکل کوتوله ای خندان نقاشی کردند؛ و در قرن 19م نقاشی به اسم «توماس نکست» این شخصیت را به شکل پیرمردی خندان ترسیم کرد. دانشمندان با شبیه سازی صورت نیکولا چهره بابانوئل واقعی را این چنین توصیف کردند: بابانوئل واقعی مردی با چانه پهن و گردن عضلانی و پوست تیره و دماغی پهن و کج بود. از آنجایی که نیکولا با 8 گوزنش مسافرت می کرد، مسیحیان معتقدند که شب کریسمس پیرمردی با لباس و کلاهی قرمز با گوزنهایش از خانه چوبیش پرواز می کند و برای بچه ها هدیه هایی از راه دودکش خانه ها می فرستد. بابانوئل در سراسر جهان معروف است. در کشور «غنا»، از جنگل می آید؛ در «هاوایی» سوار بر قایق می آید؛ و در بعضی کشورها سوار بر سورتمه و از سرزمین های قطبی. می گویند «سن نیکلاس» مردی خجالتی بود و همیشه راهی پیدا می کرد تا بدون اینکه دیده شود هدیه هایش را به مردم بدهد. معروف است که او هدیه هایش را طوری از بالای دودکش می انداخت تا داخل جورابی بیفتد که برای خشک شدن کنار شومینه آویخته شده بود. به هر حال، بابانوئل هر که می خواهد باشد امیدواریم که آرزوهای هموطنان کوچولوی مسیحی ما را برآورده کند.


بابانوئل» افسانه ای است که به قدیسی در سده های اول میلادی بر می گردد. قدیسی که در زمان زندگیش با کارهای خیرش زبانزد همشهری هایش بود و بعد به افسانه بابانوئل تبدیل شد. بابانوئل امروزی تغییر شکل یافته اسقف متعصبی از جنوب ترکیه است که دماغی شکسته و اعصابی ضعیف و دلی چون دریا داشت. این اسقف «نیکولاس» یا «نیکولا» بود. نیکولاس 1700 سال پیش در ساحل جنوبی ترکیه امروزی، در شهر باستانی « مایرا»، به دنیا آمد؛ جایی که کارهای خیر نیکولا سر زبان ها افتاد و بعدها به صورت مراسم کریسمس رواج پیدا کرد. این گونه بود که افسانه بابانوئل زاده 1700 سال پیش، در دور افتاده ترین گوشه امپراتوری روم، شد. 

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 91/10/6 ] [ 10:19 عصر ] [ حسین شبیری ] [ نظرات () ]

احمدی مقدم: رهبری اجازه برخورد جدی با موسوی و کروبی را ندادند و فرمودند این چند نفر با من/ امیدواریم قدر این عطوفت را بدانند  به گزارش انتخاب،  سردار احمدی مقدم در گفت و گو با کیهان گفت: آقا اجازه برخورد جدی با موسوی و کروبی را ندادند.  او در مورد حوادث پس از انتخابات 88 می گوید: فکر می کنید برای افرادی که چنین فتنه ای (فتنه 88) را به پا کردند و کارهایی که کردند حصر خانگی کافی بود؟!. قطعا در هر جای دنیا چنین اتفاقی می افتاد با عوامل آن برخورد خیلی شدیدتری می کردند. اما چرا نشد؟ طبیعی است، زیرا که ما داریم در یک نظام متصف به والیت فقیه و در یک حکومت اسلامی که الگویش را امیرالم?ومنین قرار داده است زندگی می کنیم.  وی افزود: حضرت امیر برخوردش با طلحه و زبیر ناکث و پیمان شکن در جنگ جمل چگونه بود؟ حضرت امیر دستور دادند با زبیر کاری نداشته باشید بگذارید برود با اینکه از سران فتنه بود و مستوجب مرگ و وقتی خبر آوردند که عده ای زبیر را کشته اند حضرت ناراحت شدند و حتی گریه کردند. مصداق امروز این افراد پیمان شکن آقایان موسوی و کروبی و تعدادی دیگر هستند.  فرمانده ناجا تصریح کرد: میخواهم بگویم ما در چنین نظامی هستیم. و شما هم احتمال دهید که از این مالحظات نیز در کار بوده است یعنی دستگاههای انتظامی و امنیتی و قضایی به وظیفه خودشان عمل کرده اند و تشکیل پرونده داده اند ولی در یک مصلحت بالاتری معامله طلحه و زبیر با اینها شده است.  احمدی مقدم افزود: به نظر من این هم جای ت?امل دارد یعنی ما نباید در این طور مواقع به افراط عمل کنیم و مصلحت جامعه اسلامی را نادیده بگیریم شاید یک وقتی ایجاب کند "زبیری" را که در جنگ جمل شمشیر روی امیرالم?ومنین کشیده است ?ازاد بگذارند.  او اضافه می کند: قرار بود واقعا با اینها برخوردهای جدی کنیم ولی آقا اجازه ندادند. در یک جلسه ای بعدازفتنه روز عاشورا ما به ایشان عرض کردیم که یک تعداد از کسانی که در این فتنه دخیل هستند باید دستگیر شوند. فرمودند بروید ابتدا احراز کنید بعد بیاورید پیش من از من مجوز بگیرید.  احمدی مقدم ادامه می دهد: بعد از احراز یک لیست 40 نفره بردیم فرمودند؛ این چند نفر با من، یعنی ایشان همان الگوی امیرالمومنین را در مورد این چند نفر در نظر گرفتند که البته امیدواریم قدر این عطوفت را بدانند و این فتنه را تبدیل به نهروان نکنند./انتخاب

 

احمدی مقدم: رهبری اجازه برخورد جدی با موسوی و کروبی را ندادند و فرمودند این چند نفر با من/ امیدواریم قدر این عطوفت را بدانند

به گزارش انتخاب،  سردار احمدی مقدم در گفت و گو با کیهان گفت: آقا اجازه برخورد جدی با موسوی و کروبی را ندادند.
ادامه مطلب...
[ چهارشنبه 91/10/6 ] [ 8:21 عصر ] [ حسین شبیری ] [ نظرات () ]

تحولات سوریه بر اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی لبنان تاثیرگذار بوده و موجب درگیری در پاره‌ای از مناطق این کشور شده است. در صورت عدم مداخله «ال ای اف» اوضاع می‌توانست به مراتب بدتر باشد. به گزارش فارس، اندیشکده سیاست خاور نزدیک واشنگتن در مقاله‌ای به قلم «دیوید اسشینکر» از اعضای «آیوفزین» و رئیس طرح سیاست اعراب در واشنگتن انستیتیوت می‌نویسد: جنگ در سوریه خطر رویارویی افراطیون در لبنان را به شدت افزایش می‌دهد. در صورت عدم حضور نیروهای مسلح لبنانی تحت‌ حمایت آمریکا، خشونت‌ها در این کشور از سوریه نیز بدتر می‌شد.   در صورت سقوط حکومت سوریه، رویارویی مخالفین و موافقین سوری بشار اسد، احتمال گسترش دامنه ناآرامی‌ها به همسایه این کشور را افزایش می‌دهد. با توجه به تمرکز واشنگتن بر اوضاع مصر و سوریه، لبنان اولویت دوم مقامات کاخ سفید است. در صورت برتری سیاسی اسلام خواهان یا دستیابی آنان به سلاح شیمیایی، اوضاع تغییر خواهد کرد.

تحولات سوریه بر اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی لبنان تاثیرگذار بوده و موجب درگیری در پاره‌ای از مناطق این کشور شده است. در صورت عدم مداخله «ال ای اف» اوضاع می‌توانست به مراتب بدتر باشد.
به گزارش فارس، اندیشکده سیاست خاور نزدیک واشنگتن در مقاله‌ای به قلم «دیوید اسشینکر» از اعضای «آیوفزین» و رئیس طرح سیاست اعراب در واشنگتن انستیتیوت می‌نویسد: جنگ در سوریه خطر رویارویی افراطیون در لبنان را به شدت افزایش می‌دهد. در صورت عدم حضور نیروهای مسلح لبنانی تحت‌ حمایت آمریکا، خشونت‌ها در این کشور از سوریه نیز بدتر می‌شد. 
ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 91/10/6 ] [ 8:1 صبح ] [ حسین شبیری ] [ نظرات () ]

خیلی از ما در اولویت بندی و برنامه ریزی برای کارهایمان موفق نمیشویم، یا بهتر است بگوئیم از خودمان راضی نیستیم. چشم آبی ها برای موفقیت در این موارد، ابزارهای بسیار بسیار ساده ای دارند (عمده آنها هم ریشه در شرق دارد، که التبه مهم نیست،‌ مهم این است که آنها از این ابزارها استفاده میکنند)، که استفاده از آنها را "آموخته اند".  یکی از این ابزارها، ابزاری است که گویا آقای آیزنهاور برای اولویت بندی کارهایش از آن استفاده میکرده است. مطمئنم که وقتی با کارکرد این ابزار آشنا شوید، در اینکه آیزنهاور به عنوان یک رئیس جمهوری از این ابزار ساده استفاده میکرده، تردید خواهید کرد، اما باور کنید. البته باید به اسم آقای دکتر استفان کاوی هم در ابداع و استفاده از این روش اشاره کرد.  این ابزار کار ها را به 2 دسته اصلی تقسیم میکند:  کارهای مهم: کارهایی که خروجی آنها بر دستیابی به نتیجه در کار شما اثر میگذارد.  کارهای فوری: کارهایی که نیازمند توجه فوری هستند و اغلب در راستای حصول نتایج دیگران هستند.  ما معمولاً بر کارهای فوری تمرکز میکنیم، این کارها هستند که عمده انرژی ما را جذب میکنند،‌چون عدم توجه به آنها، عواقب خوبی ندارد.  در این روش کارها با ترکیب کارهای مهم و فوری به 4 دسته تقسیم میشوند

خیلی از ما در اولویت بندی و برنامه ریزی برای کارهایمان موفق نمیشویم، یا بهتر است بگوئیم از خودمان راضی نیستیم.

 

 

چشم آبی ها برای موفقیت در این موارد، ابزارهای بسیار بسیار ساده ای دارند (عمده آنها هم ریشه در شرق دارد، که التبه مهم نیست،‌ مهم این است که آنها از این ابزارها استفاده میکنند)، که استفاده از آنها را "آموخته اند".

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 91/10/6 ] [ 12:54 صبح ] [ حسین شبیری ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 14
کل بازدیدها: 403026
دوست عزیز
در صورت مفید بودن
این صفحه کلیک فرمایید
حسین   شبیری