سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://emana.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
لینک های مفید

به تازگی یکی از وزیران دولت بریتانیا آخرین فرد شناخته‌شده‌ای بود که نسبت به در پیش گرفتن رژیم‌های غذایی خطرناک به افراد هشدار داد. اما برای قرن‌ها، افرادی حاضر بوده‌اند با در پیش گرفتن رژیم‌های غذایی خاص، خوراکی‌هایی بخورند که در حالت عادی، کسی سراغشان نمی‌رود. بیشتر بخوانید مجله بی‌بی‌سی فارسی موضوعات مرتبط گزارش و تحلیل بحث‌های مربوط به رعایت رژیم غذایی، به دوران روم و یونان باستان بازمی‌گردد. اما مردم آن زمان، بیش از هر چیز به سلامت و تندرستی خود اهمیت می‌دادند و موضوع رعایت رژیم‌های غذایی بی‌حساب و زودگذر، از عصر ملکه ویکتوریا آغاز شد. لوئیز فاکس کرافت، تاریخدان و نویسنده کتاب "کالری‌ها و سینه‌بندها: تاریخ رژیم غذایی در طول 2000 سال" می‌گوید: "واژه یونانی دایتا ریشه کلمه انگلیسی امروزین دایِت (به معنای رژیم غذایی) به شمار می‌رود و توصیف‌کننده کل روش زندگیست." خانم فاکس کرافت می گوید: "در آن زمان، داشتن رژیم غذایی به رعایت مواردی در زمینه بهداشت و سلامت روانی و فیزیکی افراد مربوط بود." به گفته این پژوهشگر، "در قرن 19 میلادی بود که مردم به رژیم‌های غذایی بی‌حساب روی آوردند. در چنین دوره‌ای هست که همه‌چیز به سمت رژیم غذایی با هدف رسیدن به زیبایی فیزیکی پیش می‌رود و صنایع مرتبط با رژیم غذایی، تقریبا به گونه‌ای انفجاری گسترش پیدا می‌کنند." اما غریب‌ترین و ناسالم‌ترین رژیم‌های غذایی که تاکنون در تاریخ ثبت شده‌اند، کدام‌ها هستند؟ بجو و تف کن روش رومی‌ها و یونانی‌های باستان: رژیم غذایی به چگونگی داشتن اصول زندگی بهتر، نه فقط برای افراد، بلکه برای کل جامعه مربوط بود نظریه‌های مختلفی وجود داشت، ولی همه بر این باور بودند که "شما، همان چیزی هستید که می‌خورید" آنها برای درمان یک بیمار ابتدا با تغییر رژیم غذایی و چیزهایی که او می‌خورد، وارد عمل می‌شدند و در عین حال، بر اهمیت ورزش و خواب مناسب تاکید می‌کردند یونانی‌های باستان برخی روش‌های عجیب برای کاهش وزن را هم توصیه می‌کردند که مواردی مثل کشتی گرفتن، خودداری از رابطه جنسی و عریان پرسه زدن را شامل می‌شد منبع: کتاب "کالری‌ها و سینه‌بندها: تاریخ رژیم غذایی در طول 2000 سال" در اوایل قرن بیستم میلادی، هوراس فلچر آمریکایی به نظرش رسید که جوییدن و تف کردن زیاد، راهی برای کاهش وزن است. در روش او که فلچریزم خوانده شد، به افراد گفته می‌شد که لقمه‌هایشان را تا وقتی که تمام "فواید" غذا از آن خارج شود، بجوند و موادی را که در دهانشان می‌ماند، تف کنند. او حتی برای تعداد دفعاتی که هر نوع غذا باید جویده می‌شد، نسخه پیچیده بود. مثلا یک پیاز کوچک باید 700 بار جویده می‌شد تا به هدف نهایی، یعنی جذب غذا برسید. این روش، با استقبال گسترده عموم روبه‌رو شد و حتی تعدادی از چهره‌های شناخته‌شده آن زمان، از جمله هنری جیمز و فرانتس کافکا از تابعان این رژیم غذایی بودند. فاکس کرافت می‌گوید: "کار به جایی رسید که در مهمانی‌های شام، مدت جویدن غذا زمان‌بندی می‌شد تا اطمینان حاصل شود که آدم‌ها لقمه‌هایشان را به اندازه کافی جویده‌اند." او می‌گوید: "این رژیم غذایی به معنای دفع هر دو هفته یکبار مدفوع بود که چیزی تقریبا بدون بو بود و فلچر بویش را شبیه بیسکویت‌های داغ توصیف کرده است." به گفته این تاریخدان، "فلچر نمونه‌ای از مدفوع خودش را همیشه همراه داشت تا اگر لازم شد به نمایشش بگذارد."


به تازگی یکی از وزیران دولت بریتانیا آخرین فرد شناخته‌شده‌ای بود که نسبت به در پیش گرفتن رژیم‌های غذایی خطرناک به افراد هشدار داد.

اما برای قرن‌ها، افرادی حاضر بوده‌اند با در پیش گرفتن رژیم‌های غذایی خاص، خوراکی‌هایی بخورند که در حالت عادی، کسی سراغشان نمی‌رود.

درباره وبلاگ

لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 402620
دوست عزیز
در صورت مفید بودن
این صفحه کلیک فرمایید
حسین   شبیری